Mitől függ, hogy mennyibe kerül egy weblap?

Ezzel a cikkel segítünk rendet rakni a fejekben, hogy tisztán lásd, mikor, mennyibe kerül egy weblap elkészítése! Rengeteg kérdésre ad választ a cikk, így ha Te is komolyan tolod (vagy tervezed tolni) az online marketinget, akkor mindenképpen olvasd el!

Alapvetően 2 tényező van, ami befolyásolja hogy mennyibe kerül egy weblap:

  1. Ki csinálja?
  2. Mit és hogyan csinál?

Ebben a cikkben most a “ki csinálja” részre fogunk koncentrálni. A “mit és hogyan csinál” szekció egy mélyebb technikai rész, ezért ezt egy külön cikkben fogjuk részletesen megtárgyalni valamikor a közeljövőben.

A ki csinálja meg a weblapunkat kérdéssel rögtön az elején beárazhatunk egy weblapkészítést.

De nézzük végig lépésről lépésre a kérdést:

1. Ismerős, barát, családtag, szomszéd, stb…

Van egy ismerős, barát, családtag vagy valakinek az ismerőse, aki ért az „ilyesmihez” és össze tud dobni valamit pár sörért? Ismerős a helyzet? Hallottál már ilyenről Te is? Sajnos túl sokszor láttam olyat már, hogy a „nagy vállalkozó” online bizniszbe akar vágni, de a weblapfejlesztési költségen akar spórolni.

Ilyenkor bár úgy tűnik hogy ingyen van a dolog, de valójában ez a legnagyobb baromság amit elkövethetünk. Soha, senkit nem bízz meg haveri alapon weblapkészítéssel, pláne ne úgy, hogy azt ingyen csinálja meg valaki. Miért? Mert a weblapkészítés egy dinamikus dolog, ami pontosan úgy változik, ahogy napról-napra az életed dolgai. 2021 van emberek! Már réges-régen vége annak a korszaknak hogy néhány évente frissítjük a weblapot aztán csókolom. Az online világban gyorsan történnek a dolgok. Nagyon gyorsan. És aki nem tartja a tempót az egyre jobban lemarad.

Viszont ha ismerőssel csináltatod a weblapod ingyen vagy szívességi alapon, akkor nehéz a későbbiekben elérni, hogy mindig a rendelkezésedre álljon ez az illető, amikor neked szükséged van valamilyen frissítésre, új funkcióra, cikkre, videóra, stb. Az még oké hogy egyszer tesz valaki valami szívességet, de folyamatosan ez nem megy. Aztán ott fogsz állni hogy nincsenek hozzáféréseid a saját weblapodhoz, miközben az az ismerősöd aki csinálta a weblapot egyre nehezebben érhető el – mert nem akar kellemetlen beszélgetésekbe keveredni, ingyen dolgozni meg pláne nem.

A weblapkészítés mint olyan egy komoly szakma. Főleg akkor ha pénzt akarsz csinálni az online világban. Mert amúgy akkor nem is kimondottan weblapfejlesztőre van szükséged, hanem olyan rendszerekre, amik pénzt termelnek. Ennek pedig csak egy része a technikai megvalósítás. A másik része pedig marketingpszichológia. Ezt pedig nem adják a WordPress mellé és két aranyászokért a szomszéd srác sem vágja. Hidd el.

Ezt a részt tehát felejtsd el ha komolyan veszed saját magad és a bizniszed.

2. Megbízol egy weblapfejlesztőt vagy egy freelancert

Ez jó megoldás lehet már. Sokan vannak már, akik profin értenek a legjobb technikákhoz és a legjobb eszközöket használják. Egy jó weblapfejlesztő simán megoldja, hogy akár Te magad is tudd kezelni az egyszerűbb feladatokat a weblapodon, ha frissíteni szeretnél néhány szöveget, képet vagy cikket.

Ha online akarsz értékesíteni, akkor viszont ennek a megoldásnak is vannak hatrányai. Mert sajnos a legtöbb weblapfejlesztéssel foglalkozó cég a technikai ismereteit adja el Neked. Tehát profi és szép weblapot kapsz, de ez önmagában semmit sem fog eladni. Az online értékesítés nem technika, hanem ahogy már korábban is mondtam marketingpszichológia. Igaz, a technika nélkül az sem működik. De a lényeg a lényeg, hogy ezt a részt továbbra is meg kell oldanod.

Általánosságban viszont elmondható, hogy ez a megoldás teljesen oké, ha csak jelen akarsz lenni online, de se nem értékesítesz online, se nem mész rá arra, hogy ügyfeleket gyűjts az interneten. Ha így vágsz bele a weblapkészítésbe, annak az ára kb. 100-300 ezer forint között lesz valahol.

3. Megbízol egy online marketing csapatot, akik a technikai kivitelezés mellett az értékesítésre is optimalizálják a weblapod

Ha ügyfeleket akarsz szerezni, vagy el akarsz adni valamit az interneten, akkor ez a megoldás lesz a legéletképesebb hosszútávon. Miért? Mert egy jó online marketinges csapat ugyanúgy összerak neked egy csilli-villi weblapot, mint bármilyen más weblapkészítő cég, viszont az elsődleges szempont mindig az értékesítési folyamat marad. Hiszen attól fog a nap végén csörögni a kassza, nem a szép színektől. Ha egy profi online marketing csapatra bízod a weblapod és az online értékesítésed megoldásait, akkor mindenképpen számíts egy magasabb belépési költségre, viszont csakis így fog hosszútávon pénzt hozni a weblapod.

Hogy mennyibe kerül ez a megoldás? Ezt nehéz megmondani, mert függ attól is hogy mit akarsz pontosan. De a példa kedvéért említenék egy olyan projektet, amit nemrég mi csináltunk. Egy termékbevezető kampány lebonyolítását készítettük el. Ehhez tartozott egy weblap, landing oldalak érdeklődőszerzésre, sales oldal az értékesítésre, online fizetési megoldások integrálása, tartalommarketing (cikkek és videók készítése) és hirdetéskezelés. Egy ilyen termékbevezető kampány költsége nettó 650ezer volt. Ez jóval több, mint amilyen weblapkészítési árakkal a neten találkozhatsz. A különbség viszont az, hogy a weblap nem ad el, egy ilyen rendszer viszont igen. Az online marketing ügynökségek tehát magasabb áron dolgoznak, viszont valós eredményeket képesek produkálni.

4. Megtanulod a weblapkészítés technikai részét és elsajátítod az online marketinget

Igen, van egy ilyen opció is. Ami a mai világban egyre kifizetődőbb. magánszemélyeknek, akik weblap készítésen, webshop létrehozáson, vagy online oktatás elindításán gondolkodóknak kifejezetten ajánlom, hogy tanulják meg az online marketing elméleti és technikai részét is.

Ha ugyanis megtanulod ezt, akkor nemcsak gyorsabban fogsz tudni bármit megvalósítani, hanem egy rakás pénzt is megspórolsz hosszútávon. Igaz, több idődbe fog telni, de valamit valamiért. Ha pedig beindul a szekér rendesen, akkor utána is nyugodtan áttérhetsz az online marketinges csapatok megbízására.

Ebben az esetben a legfontosabb kérdésnek az tűnhet, hogy mennyibe kerül megtanulni mindent, amivel képes leszel sajátkezűleg olyan rendszereket csinálni online, amivel pénzt tudsz csinálni. Nem véletlen mondtam, hogy a tanulás ára tűnhet a legfontosabbnak… mert valójában nem ez a legfontosabb. Sokkal fontosabb, hogy kitől tanulod meg. Mert lehet kifizetsz valakinek egy halom pénzt, de nem fogod érteni, mert túl „szakmai” a képzés. De az is lehet, hogy valaki pont a te „nyelveden” beszél és sokkal olcsóbb. Viszont vigyázz, mert az utóbbi években elszaporodtak az online marketing kóklerek. Akik csináltak egy-két sikeres kampányt, kerestek pár milliót és azt hiszik magukról, hogy értenek az online marketinghez. Velük nagyon vigyázz, mert tőlük valódi tudást nem fogsz kapni. Hiszen csak azt tudják elmondani, ami nekik egyszer sikerült. De ez teljesen téma, iparág és termékspecifikus. Kicsi az esély hogy neked is működni fog, ami másnak valami másban működött. Sok ilyen csalódást láttam az utóbbi években.

Egyébként éppen ezért csináltuk meg a Megvalósító Műhely programunkat. Megmondom őszintén, hogy már elegem lett abból, hogy tele van az Insta marketingkamuval. 13 éves pályafutásom alatt nem találkoztam annyi „online marketing szakértővel”, mint az utóbbi 2 évben. Szóval csináltuk mi is egy online marketing képzési programot, amiről elmondhatom hogy kenterbe veri az összes hasonló tanfolyamot. Hogy ezt honnan tudom? Mert elég sokon részt vettem a néhány tízezer forinttól a több millió forintig és úgy ismerem az itthoni online marketing szakmát már, mint a tenyerem. De mindegy is, mert ez a cikk nem a promóról szól.

Kapcsolódó cikkek

Válaszok

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük