Kinek éri meg megtanulni weblapot készíteni?

Rengeteg ügyféllel dolgoztam az elmúlt 10 évben. Volt akinek csak egy egyszerű weblapot készítettünk de csináltunk nagyon sok értékesítési folyamatot is, zárt tagsági rendszert és online képzéseket üzemeltető megoldásokat is. Na ezt persze most nem azért mondom, hogy fényezzem magunkat, a legkevésbé sem.

Azért vázoltam ezt fel már rögtön az elején, hogy lásd, nem a levegőbe beszélek, amikor azt mondom hogy kinek éri meg beletanulni a weblapkészítésbe és az online marketingben és kinek nem. Sok-sok évnyi tapasztalat alapján pontosan látom hogy hol húzódik meg a határ. És mivel mostanában mindenhol azt látom, hogy a fél Insta online marketinget tanít, ezért kötelességemnek érezem, hogy rendet tegyek a fejekben. Ismétlem: tapasztalatból!

Akinek nincs pénze arra, hogy kiszervezze az online marketinget az tanulja meg! Ilyen egyszerű!

Azért online marketingről beszélek, mert a weblapkészítés csak egy része ennek. És egyébként Neked nem is weblapra van szükséged, hanem egy eszközre, amivel megjelensz, kommunikálsz és akár értékesítesz is. Egy weblap önmagában semmit nem ér, ha nincs mögötte online marketing stratégia. Magánszemélyként kizárólag azért merül fel az igény arra, hogy megtanulj weblapot készíteni, hogy több érdeklődőt és végső soron több pénzt csinálj. Ez ilyen egyszerű, nem is kell többet belemagyarázni. Maga a weblapkészítési tudás tehát csak egy építőelem. De szükség van még építőelemekre mellé: hirdetések, sales oldalak, ügyféladatbázis, kampányok, stb.

De ne kalandozzunk el teljesen. Az online marketing rendszerek felépítéséről majd egy másik bejegyzésben részletesebben is lesz szó. Most maradjunk a weblapkészítésnél. Tehát mikor érdemes megtanulnod ezt a skillt? Ahogy azt az előbb is mondtam: Ha nincs pénzed arra, hogy kiszervezd, akkor tanuld meg! Pénz és idő. Ezt a két dolgot kell tisztába tenni. Akinek van elég pénze, annak nem szükséges megtanulnia weblapot készíteni. Akinek viszont több az ideje, mint a pénze (ha lehet ezt így mondani?), azt mindenképpen arra bátorítom, hogy sajátítsa el ezt a tudást, mert hosszútávon nagyot profitálhat vele.

De nézzük meg egy picit szofisztikáltabban is a dolgot:

Először is azonosítanod kell a saját igényeid, mielőtt bárhogy is döntenél. Egyáltalán tudod pontosan hogy mire van szükséged? Egy sima bemutatkozó weblapot akarsz? (Mondjuk 2021-ban ezzel sokra pont nem megy senki, de kitudja, lehet valakinek tényleg csak ennyire van szüksége)

Termékeid, szolgáltatásaid vannak, amiket értékesíteni akarsz online? Eseményeket szervezel? (Covid idején ez nem annyira téma, de hidd el hogy hamarosan újra fontos lesz…) Online képzésekben gondolkozol? Vagy esetleg egy zárt tagsági rendszert akarsz összehozni?

Most hirtelen ezek jutottak eszembe, mert ezek voltak a leggyakoribb ügyféligények az elmúlt 4-5 évben. Viszont ezek mind-mind különböző szintű weblapkészítési tudást igényelnek, hiszen mint láthatod eléggé eltérőek a célok. Egy sima bemutatkozó weblaphoz elég a weblapkészítési tudás megszerzése, viszont az összes többinél kevés. Hiszen nem a „megcsinált” weblaptól fognak jönni a vásárlók, a regisztrálók vagy a tagok. Tehát csak ismételni tudom önmagam: Neked online marketingre van szükséged, nem weblapra! Viszont gyakorlatilag minden online marketing rendszerben vannak weblapok, tehát a weblapkészítési tudás nagyon alap.

Az elmúlt 4-5 évben azt tapasztaltam, hogy jellemzően a

  • magánszemélyek,
  • akik elvesztették a munkájukat,
  • akik valamilyen terméket szeretnének eladni,
  • akik oktatás elindításán gondolkodóknak
  • és a vállalkozás előtt állók

azok, akiknek érdemes belevágni a weblapkészítés (és az online marketing) megtanulásába.

Nem véletlen, hiszen az itt felsorolt csoportokban van néhány közös tulajdonság:

  • egyfajta növekedési fázisban vannak jelenleg
  • nincs havi 2-3-400 ezer forintjuk arra, hogy kiszervezzék a teljes online marketinget
  • ugyanakkor mivel növekedésben vannak, ezért kellően ambíciózusak és nagy a tudásvágyuk

Ha magadra ismertél, akkor Neked mindenképpen javaslom hogy tanulj meg weblapokat csinálni. Hiszen így bármikor a kedved szerint összerakhatsz egy kampányoldalt, ahová bármikor irányíthatod az érdeklődőid, vásárlóid. (És így nem leszel kiszolgáltatva semmilyen szakembernek, akire nem csak költeni kell, hanem sokszor várni is.)

Kapcsolódó cikkek

Válaszok

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük