Így használd ki az Instagramban rejlő lehetőségeket ha kezdő vagy

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin
ZsÉ
ZsÉ
Örülök, hogy elolvasod a cikkem, remélem, sikerült ismét értékes ötleteket adnom a számodra. Főként WordPress-szel és online marketinggel kapcsolatos cikkeket írok. Ezek sokat segíthetnek neked abban, hogy olyan weboldalakat készíts, amelyek minél gyorsabban minél közelebb visznek a céljaidhoz.

A felhasználóknak nem jelent problémát az Instagram használata, ezt jól jelzi, hogy több mint egy milliárd aktív felhasználója van a platformnak. Viszont a sok Instagram adta lehetőség elsőre talán bonyolultnak tűnhet egy vállalkozás számára ahhoz, hogy mindent ki tudjon használni belőle. Ebben a cikkben most lépésről-lépésre végignézzük, hogy mire érdemes koncentrálnia egy magyar kisvállalkozásnak ahhoz, hogy a lehető legtöbbet ki tudja hozni az Instagramból.

Az Instagram funkcióit tekintve három különböző részre osztható:

  1. Feed
  2. Sztorik
  3. IGTV

(Mivel a Reels még nem elérhető Magyarországon, ezért ezzel a funkcuóval most nem foglalkozunk, de amint elérhetővé válik, frissítjük majd a cikkünket.)

Most pedig vessük is bele magunkat és nézzük meg a legjobban működő tartalommarketing stratégiákat, vlaamint azokat a módszereket, amikkel változatos Instagram posztokat készíthetsz.

Instagram Feed

Az Instagram feededre úgy tekints, mint az Instagram kezdőoldaladra. Itt tudod vizuális formában megmutatni, hogy pontosan miről is szól a vállalkozásod.

Az Instagram feeded két feladatot lát el:

Először is, azonnali benyomást ad az új látogatóknak, hogy mi az üzeneted, mik a termékeid és szolgáltatásaid. Másodszor pedig, a feeded az a felület, ahol a visszatérő követők és rajongók mindig meg tudják nézni a tartalmaidat (és újra visszatérhetnek ide).

Az emberek a minőségi és szép képek miatt figyelnek fel a feededre, de a meggyőző és érdekes leírások miatt maradnak ott. Ezt nagyon fontos, hogy mindig észben tartsd. Éppen ezért a leírások ugyanolyan fontosak, mint a képek. A leírásokat használd arra, hogy olyan új információkat adj át a követőidnek, amik érdeklik őket és amiket meg akarnak tanulni. Valós, végrehajtható tanácsokat adj, amik segítik őket a céljaik elérésében. Szórakoztasd őket, de edukálj is egyben. Ja, és az sem árt, ha empatikus maradsz.

És mi van a videókkal? – kérdezhetnéd jogosan, hiszen eddig a képekről beszéltünk. Az Instagram feedbe 60 másodperces videót tudsz feltölteni, ezért mindig nagyon figyelj oda, hogy miről is szól ez a szűk egy perc. Ügyelj rá, hogy a mondandód legfontosabb részei már az elején kiderüljenek, különben nem fogják végignézni a teljes videót. Annak ellenére sem, hogy mindössze max. 1 percesek a videók, mert az Instán gyorsan történik minden. A cél hogy megállítsd a görgetésben a felhasználókat, majd minél tovább tudd ott tartani őket a posztjaidnál.

Sztorik

Nem tudom Te hogy vagy vele, de én imádom az általam követett emberek sztorijait nézegetni, hiszen mindig rengeteget tanulhatok belőlük. Sok újdonságot tudhatok meg a sztorikból és sokkal jobban megismerhetem az adott felhasználót vagy céget általa. De ugyanígy van ezzel rajtam kívül még fél milliárd Instagram felhasználó is, akik naponta nézik a sztorikat.

Éppen ezért fontos törekedned arra, hogy a Te vállalkozásod sztorijait is ugyanilyen szívesen nézzék a követőid. A sztorik előnye az, hogy ha érdekli a követőid akkor azonnal megnézi, hiszen 24 óra után eltűnik. Ezáltal pedig egy sokkal könnyedebb megközelítése van, mint a feednek. A feeded a vállalkozásod egy jól szabott öltönyben, a sztori pedig Te vagy otthoni melegítőben.

A sztorikban megmutathatod a céged emberibb oldalát. Nem kell a képeket vagy videókat agyonszerkeszteni, az a jó benne, hogy real, valós és emberi. Sőt, minél emberibb, minél valósabb, annál jobb. A videóknál 15 másodperc a max, amit feltölthetsz egy sztoriba. Ha hosszabb videókat akarsz feltölteni, akkor azokat fel fogja darabolni 15 másodperces részekre. Ezen kívül használhatsz matricákat, gif-eket, szavazást és még egy tucat más eszközt, amik érdekesebbé tehetik a sztorikat.

Reposztolhatod, ha valaki megemlíti az Instagram fiókod egy bejegyzésben vagy sztoriban. Ezzel meg tudod mutatni másoknak is, ahogy szintén mások beszélnek rólad. Ez jót tesz a követőid elköteleződésének, mert így hiteles és értékes leszel. Minél többen osztanak meg az Insta fiókodról tartalmakat, amiket Te szintén megmutatsz a követőidnek, annál több rajongód lesz.

A követőiddel való kapcsolattartásra használhatod az élő videó lehetőséget is. Az emberek éheznek a kapcsolatokra és a sztorik a maguk vágatlan, eredeti és tökéletlen formájukban pontosan azt sugallják, hogy a vállalkozásod elérhető és emberi. A sztorikat és a videókat pedig elmentheted highlightként is, hogy tovább megmaradjanak, mint 24 óra és a később érkező látogatók, követők is meg tudják nézni.

IGTV

Az IGTV-re van lehetőséged feltölteni hosszabb, akár 10 perces videókat is. A minimum 10 ezer követővel rendelkező Instagram fiókok pedig 60 perces videókat is feltölthetnek. Ha már készítesz videókat a YouTube-ra, akkor az IGTV remek következő lépés lehet. Tehetsz fel Q&A videókat, kulisszatitkok videókat, mindenféle hogyan csináld és oktató videókat vagy éppen eseményekről készített videókat.

Viszont nagyon fontos, hogy az IGTV a YouTube-al ellentétben vertikáis, nem pedig horizontális formátumban jeleníti meg a videókat. Ezért mindig törekedj arra, hogy az adott platformnak megfelelően készítsd el a videóid.

Amikor videót készítesz, mindig tartsd szem előtt, hogy mi vele a marketing célod. Az elköteleződés szempontjából néha a az IGTV jobb választás lehet, mint a YouTube. Az IGTV-re készített teljes videóból csinálj egy rövid teaser videót is, amit megoszthatsz a feededben, a sztorijaidban, hogy minél több emberhez jusson el a híre – és így többen is fogják megnézni.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin

Nethódító Campus Klubtagság

Azonnali hozzáférés az oktatási rendszer tudásanyagához. Nézd csak, ez itt mind a tiéd, alig 1 perc és 1 csekély havidíj választ el tőle:

Több, mint  száz  marketing ötlet: blogcím, kurzus, landing oldal szövegek és videó szkriptek.

Több, mint  száz  marketing eszköz, ami azonnal hatékonyabbátudja tenni az életed

Több száz előre megírt marketing sztori: emailek, hirdetések, landing oldal sztorik.

Több száz előre megírt marketing szöveg: emailek, hirdetések, landing oldal szövegek és videó szkriptek.

Több száz előre megírt Facebook marketing hirdetés: kész kampány hirdetési sablonok és szövegek.

Több mint száz marketing könyv összefoglalója a legnagyobb marketinges guruk tollából. Olvass Te is a legsikeresebb marketing technikákról és alkalmazd azonnal a saját piacodon!

HOGYAN TERVEZD MEG A WEBOLDALAD?

Nem megyünk neki a csatának gondos tervezés nélkül. Ebben a tanfolyamban felvértezlek a tudással, amivel profin megtervezheted a weboldaladat.

Megtanítom a webdesign alapjait, amivel grafikusi tudás nélkül is szép és letisztult külalakot tudsz majd készíteni.

Semmilyen előképzettség nem szükséges az elvégzéséhez.

HOGYAN KÉSZÍTS PROFI ARCULATOT EGYSZERŰEN?

Ha új projektbe vagy vállalkozásba kezdenél, akkor bizony nem csak a belső, hanem a külső is fontos. Nem biztos, hogy van kereted megfizetni egy profi grafikust, így leteszteltünk több tucat eszközt, amiből kiválasztottuk a legjobbakat, hogy ingyenesen vagy szuper olcsón készíthess kifogástalan külalakot.

A Weboldal tervezés kurzusban tanított design alapelvek szükségesek az elvégzéséhez.

HOGYAN ÉPÍTSD FEL A WEBOLDALAD SZILÁRD ALAPJÁT?

A kurzus nagy része segít megérteni a WordPress különböző részeit és ezek kapcsolódási pontjait. Lépésről lépésre segítek elkészíteni egy szilárd alapot gyakorlati videókon keresztül.

A különböző funkciókra, amire szükséged lehet ajánlunk bővítményeket, amiknek a beállításával egyszerűen össze fog állni a WordPress rendszered.

Az elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés kurzus tanulmányozására.

HOGYAN KREÁLJ BÁRMIT A BUDDYBOSS-AL?

A világon legtöbbet eladott prémium sablont használva bontakoztatjuk ki a kreativitásunkat. Egy rövid technikai áttekintés után konkrét példák segítségével mutatom meg, hogyan válj pár óra alatt magabiztos Buddyboss használóvá. Rengeteg előre elkészített oldal segítségével tesszük gyerekjátékká a saját vagy ügyfeleid oldalainak az elkészítését.

Az elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés és a WP Guru kurzusok megnézésére.

HOGYAN ADJ EL A NETEN?

Szeretnél valamit eladni online? Amire szükséged van az egy WooCommerce bővítménnyel felszerelt WordPress weboldal.

A kurzusban megtanulod, hogyan építs modern, konverzió fókuszú internetes áruházat. Mindegy, hogy tradicionális webshopot építenél vagy értékesítési tölcséreket használnál, ugyanúgy megmutatom, hogyan csináld hatékonyan.

Elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés, a WP Guru és a Buddyboss kurzusokban megszerzett ismeretekre.

HOGYAN KÉSZÍTS ONLINE TANFOLYAMOT?

Hogyan készítsd el az első online tanfolyamodat és keress havonta több 100.000 Ft-ot az értékesítésével, még akkor is, ha nincs követőtáborod, nem vagy szakértő és nincs sok befektetésre félretehető pénzed?

Elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés, a WP Guru, Buddyboss és a WooCommerce kurzusokban megszerzett ismeretekre.