Facebook landing page 6 szabálya

Aki a facebook hirdetésedre kattint, a facebook landing pagedre érkezik. 6 dolgot kell nagyon jól csinálni, hogy kattintóból érdeklődő legyen. Legfontosabb a vizuális folytonosság.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin
Zsolt
Zsolt

Aki a facebook hirdetésedre kattint, a facebook landing pagedre érkezik. 6 dolgot kell nagyon jól csinálni, hogy kattintóból érdeklődő legyen. Legfontosabb a vizuális folytonosság.

Facebook landing page-nek nevezzük azt az oldalt, amire akkor érkezik a látogató, ha egy facebook hirdetésdre kattint. Ezt a 6 tényezőt kell figyelembe venni ahhoz, hogy a hirdetésre költött összeg ne kidobott pénz legyen. Elég nehéz olyan facebook hirdetést csinálni, ami megállítja a gördítést (scroll stopper) és felkelti a facebookozó, unatkozó olvasó érdeklődését, akit amúgy is még ezer inger ér netezéskor.

Éppen ezért nem szabad elrontani a landing page-et, ahol el akarod érni a célod, legyen az feliratkozás, impulzus vásárlás, árajánlatkérés vagy regisztráció.  Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:

  1. Vizuális folytonosság
  2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
  3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
  4. Kevesebb duma = több feliratkozó
  5. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
  6. Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja

#1. Vizuális folytonosság

Ez a legtöbbször elrontott dolog.

A hirdetés és a landing page vizuálisan nincs összhangban, és a facebookról kattintó olvasó nem azt kapja, amire számít, és máris bezárja az oldalt, úgy, hogy az eredménytelen kattintás árát te fizeted a Facebooknak.

Ez általában akkor szokott megtörténni, ha találsz valamilyen jónak tűnő facebook hirdetés sablont, vagy letöltesz egy megkapó képet a pexels.com-ról vagy hasonló stock fotó oldalról. De arra sokan nem gondolnak, hogy ha a fogadó oldal teljesen másképp néz ki, akkor az hiba.

Nem csak a vizuális elemekre kell gondolni, hanem a szöveg hangnemére is. Egy tegeződő hirdetés ne vigyen magázódó, hivatalos stílusú landing page-re.

A hirdetéshez alkalmazott képen és a landing pagen ez az 5 legyen a közös:

  1. Színséma
  2. Logó
  3. Betűtípus
  4. Ugyanaz a grafikai elem legyen meg a hirdetésben és a landing page-n is. Termék esetén termékkép, lead generation esetén e-book képe, vagy videó thumbnail.
  5. Szövegstílus

A lényeg, hogy a facebook hirdetésed és a facebook landing paged között zökkenőmentes legyen az átmenet.

#2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni

Lehet, hogy túl egyértelműnek tűnik, sokan mégsem csinálják meg: megfogalmazni a célt, amit el akarsz érni.

Rengeteg olyan hirdetést láttam, ami a figyelmet felkelti, de amikor rákattint az ember a weboldal kezdőlapjára visz, ahol általános infókat talál a cégről. Vagy olyan is van, hogy egy konkrét terméket hirdetnek, de a laning page az általános webshop oldal, ahol listázva van az összes termék.

Alapvetően 2 célt lehet meghatározni:

  1. Eladni valamit most (impulse buy)
  2. Eladni valamit később, és egyelőre e-mail címet kérni hasznos tartalomért cserébe (lead generation)

Impulzusvásárlás általában akkor jön össze, ha a terméked 5 000 Ft-nál olcsóbb, nem kapható üzletben, csak nálad, és megold egy fontos problémát. Fizikai terméket könnyebb így eladni, digitálist nehezebb.

Ha nem ilyen a terméked, vagy most még nincs ilyen terméked akkor maradj a jól bevált feliratkozógyűjtésnél (lead generation)

A Google-ben való hirdetéssel ellentétben, ahol az emberek konkrétan keresnek valamit, infót vagy terméket, a facebook passzív média. Azaz nem vásárolni jönnek oda az emberek, hanem „görgetni” nézegetni mások posztjait, unatkozni: egy scroll stopping hirdetés ebből zökkenti ki őket, és viszi át a landing pagedre.

Ezért kell meghatározni a célt, hogy pontosan mit akarsz a landing page-n. Ha nincs meghatározva a cél, akkor az embereket átviszed az egyik unaloműző görgetésből a másikba, úgy, hogy még fizetsz is érte.

De ha a konkrét a cél, jó a hirdetés, jó a landing page, akkor a facebook hirdetésekkel kis befektetéssel jelentős bevételt lehet elérni.

#3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet

Ez a feliratkozógyűjtés alaptétele. Az benne a kihívás, hogy valami igazán jó és értékes dolgot kell kitalálni ahhoz, hogy valaki egyáltalán hajlandó legyen beírni az e-mail címét, és hogy ne szedjenek ízekre a komment szekcióban.

Láttam olyat – közismert márkájú építőanyagokat gyártó cég hirdeti – hogy „15 tipp fürdőszoba burkoláshoz”, a letöltésért cserébe egy csomó adatok kértek, és a PDF egy nagyon általános tájékoztató volt, tele a cég reklámjával. Nem csoda, hogy a kommentelők megmondták a magukét.

Szóval valami nagyon jó és hasznos dolgot kell adni, ezt kitalálni időigényes feladat, és komoly vevőismeretet igényel.

Egy jó lead magnetre ez a 4 dolog jellemző

  1. Megold egy nagy problémát, de utána kíváncsi marad az érdeklődő.
  2. Ott tart az oldaladon: Meg kell nézni a videót
  3. Magával viheti az olvasó: a videó kivonata PDF-ben.
  4. Emlékezetes marad: A hasznos anyagot összeköti a márkáddal, vagy a személyes márkáddal

Ezek a leggyakoribb lead magnet (feliratkozás utáni ingyenes tartalom, régebbi nevén „csali”) típusok:

  • E-book (de csak hasznos tartalom, nem reklám)
  • Videó + e-book
  • Ellenőrzőlista
  • Ingyenes próbacsomag
  • Webinár részvétel
  • 10 perces ingyenes telefonos konzultáció

Akármelyiket is választod, a lényeg, hogy a landing pageden azonnal és egyértelműen látszódjon, hogy mi az ajánlat.

#4 Kevesebb duma = több feliratkozó

Az unbounce.com a legfrissebb iparági konverziókról szóló jelentésében (Conversion Benchmark Repost ) kimutatta, hogy minél kevesebb a szavak száma a landing page-en, annál magasabb a konverzió. (Ez kifejezetten a szoftver iparágra jellemző, de más területeken is kimutatható ez az összefüggés)

A gördítés felé mindennek ki kell férnie, a címsor a tetején, a gomb (vagy űrlap) az alján, ezért is kell rövidnek de nagyon meggyőzőnek lennie. Ez az 5 dolog legyen a gördítés felett:

  1. Címsor
  2. Rövid, 3-5 soros leírás
  3. CTA gomb, beszédes gombfelirattal (lásd lentebb)
  4. Logó
  5. Figyelemfelkető kép vagy rövid, 30-45 másodperces videó

4. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!

A CTA azt jelenti call to action, magyarul felhívás cselekvésre (FCS). Általában a gomb szövegét értjük ezen, de tulajdonképpen az egész laning oldal egy nag cselekvésre felhívó tartalom.

Az emberek szeretnek gördíteni egy oldalon, hogy „lássuk mi van még”, de ha a CTA gombodnak nagyon jó a szövege,  akkor ott meg fognak állni a gördítéssel.

A legfantáziátlanabb gomb szöveg (akár az űrlap alatt)  az, hogy „küldés”.

Kis változtatás a gomb szövegén nagy változás a konverzióban

A „küldés” gombszöveg helyett válassz ezekből:

  1. Igen, érdekel!
  2. Én is feliratkozom
  3. Próbáld ki ingyen!
  4. Kezdhetjük!
  5. Érdekel a folytatás!
  6. Csatlakozz!
  7. Kérd az ingyenes próbehetet!
  8. Vidd el egy körre [TERMÉKNÉV]!
  9.  Induás! (Gombot meg ne nyomd)
  10. Kövesd a varázslatot
  11. Küldd el a kuponomat!
  12. Letöltöm a sablont!
  13. 3 hónap ingyen
  14. Mutasd a funkciókat!

6. Reszponzív legyen, mert 81 % már csak a telót használja

A statista.com tanulmánya szerint, a facebookozók 81%-a kizárólag a telefonját használja. Tehát a landing pagedre mobilról fognak nem is kattintani, hanem tappintani. Alapvetés, hogy reszponzív legyen a facebook landing paged.

Már a landing page tervezésekor gondolni kell arra, hogy a tartalom mobilon is megkapó legyen, ezért ezt a 2 alapvetést kell fejben tartani:

  • Figyelemfelkető vizuális elemek
  • Rövid és lényegretörő, cselekvésre bíró szöveg

Facebook leírása szerint az a lényeg, hogy “arra gondolj, hogy mit akarsz, hogy a látogató hová nézzen, mire kattintson”. A szövegek gombok méretére így gondolj:

  • Nagyobb betűvel írt szövegek
  • Rövidebb űrlapok
  • Nagyobb gombok

 Ha már alapból így tervezed meg a tartalmat, a reszponzivitás technikai beállítása könnyebb lesz.  Minden valamirevaló WordPress sablon alapból reszponzív. De, hogy igazán jó legyen, mindig szükség van egy kis extra beállítása. A nethodito.hu által is használt és ajánlott  reszponzív szerkesztőjében ki tudsz választani különböző telefontípusokat is, hogy lásd, megfelelően jelenik-e meg a tartalom.

Összefoglaló

Nagyon oda kell figyelni a facebook hirdetés és a facebook landing page összhangjára. Ha ez a 6 dolog rendben van, akkor meg fogja érni a hirdetés:

  1. Vizuális folytonosság
  2. Fogalmazd meg magadnak, hogy mit akarsz elérni
  3. Ajánlj valamit, amiért megéri bepötyögni az e-mail címet
  4. Kevesebb duma = több feliratkozó
  5. Olyan CTA-t írj, ami megállítja a gördítést!
  6. Reszponzív legyen, mert 81% már csak a telót használja
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin

Nethódító Campus Klubtagság

Azonnali hozzáférés az oktatási rendszer tudásanyagához. Nézd csak, ez itt mind a tiéd, alig 1 perc és 1 csekély havidíj választ el tőle:

Több, mint  száz  marketing ötlet: blogcím, kurzus, landing oldal szövegek és videó szkriptek.

Több, mint  száz  marketing eszköz, ami azonnal hatékonyabbátudja tenni az életed

Több száz előre megírt marketing sztori: emailek, hirdetések, landing oldal sztorik.

Több száz előre megírt marketing szöveg: emailek, hirdetések, landing oldal szövegek és videó szkriptek.

Több száz előre megírt Facebook marketing hirdetés: kész kampány hirdetési sablonok és szövegek.

Több mint száz marketing könyv összefoglalója a legnagyobb marketinges guruk tollából. Olvass Te is a legsikeresebb marketing technikákról és alkalmazd azonnal a saját piacodon!

HOGYAN TERVEZD MEG A WEBOLDALAD?

Nem megyünk neki a csatának gondos tervezés nélkül. Ebben a tanfolyamban felvértezlek a tudással, amivel profin megtervezheted a weboldaladat.

Megtanítom a webdesign alapjait, amivel grafikusi tudás nélkül is szép és letisztult külalakot tudsz majd készíteni.

Semmilyen előképzettség nem szükséges az elvégzéséhez.

HOGYAN KÉSZÍTS PROFI ARCULATOT EGYSZERŰEN?

Ha új projektbe vagy vállalkozásba kezdenél, akkor bizony nem csak a belső, hanem a külső is fontos. Nem biztos, hogy van kereted megfizetni egy profi grafikust, így leteszteltünk több tucat eszközt, amiből kiválasztottuk a legjobbakat, hogy ingyenesen vagy szuper olcsón készíthess kifogástalan külalakot.

A Weboldal tervezés kurzusban tanított design alapelvek szükségesek az elvégzéséhez.

HOGYAN ÉPÍTSD FEL A WEBOLDALAD SZILÁRD ALAPJÁT?

A kurzus nagy része segít megérteni a WordPress különböző részeit és ezek kapcsolódási pontjait. Lépésről lépésre segítek elkészíteni egy szilárd alapot gyakorlati videókon keresztül.

A különböző funkciókra, amire szükséged lehet ajánlunk bővítményeket, amiknek a beállításával egyszerűen össze fog állni a WordPress rendszered.

Az elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés kurzus tanulmányozására.

HOGYAN KREÁLJ BÁRMIT A BUDDYBOSS-AL?

A világon legtöbbet eladott prémium sablont használva bontakoztatjuk ki a kreativitásunkat. Egy rövid technikai áttekintés után konkrét példák segítségével mutatom meg, hogyan válj pár óra alatt magabiztos Buddyboss használóvá. Rengeteg előre elkészített oldal segítségével tesszük gyerekjátékká a saját vagy ügyfeleid oldalainak az elkészítését.

Az elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés és a WP Guru kurzusok megnézésére.

HOGYAN ADJ EL A NETEN?

Szeretnél valamit eladni online? Amire szükséged van az egy WooCommerce bővítménnyel felszerelt WordPress weboldal.

A kurzusban megtanulod, hogyan építs modern, konverzió fókuszú internetes áruházat. Mindegy, hogy tradicionális webshopot építenél vagy értékesítési tölcséreket használnál, ugyanúgy megmutatom, hogyan csináld hatékonyan.

Elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés, a WP Guru és a Buddyboss kurzusokban megszerzett ismeretekre.

HOGYAN KÉSZÍTS ONLINE TANFOLYAMOT?

Hogyan készítsd el az első online tanfolyamodat és keress havonta több 100.000 Ft-ot az értékesítésével, még akkor is, ha nincs követőtáborod, nem vagy szakértő és nincs sok befektetésre félretehető pénzed?

Elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés, a WP Guru, Buddyboss és a WooCommerce kurzusokban megszerzett ismeretekre.