A sikeres tartalommarketing 8 alappillére

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin
ZsÉ
ZsÉ
Örülök, hogy elolvasod a cikkem, remélem, sikerült ismét értékes ötleteket adnom a számodra. Főként WordPress-szel és online marketinggel kapcsolatos cikkeket írok. Ezek sokat segíthetnek neked abban, hogy olyan weboldalakat készíts, amelyek minél gyorsabban minél közelebb visznek a céljaidhoz.

Ebben a cikkben most nem arról lesz szó, hogy mitől lesz ütős egy cikk vagy egy videó. Ez most nem is egy tartalommarketing útmutató vagy csekklista. A tartalommarketing ugyanis egy hosszútávú befektetés. Hiába csinálsz egy frankó cikket vagy egy szuper videót, ha nincs mögötte átgondolt stratégia. Ha fejleszteni szeretnéd a tartalommarketinged, akkor ne olyan dologban gondolkodj, amit egyszer megcsinálsz és bumm, kész is vagy vele.

A tartalommarketing nem egyszeri taktika, hanem hosszú távú stratégia.

Ebben a cikkben ezt a stratégiát ismerheted meg. Pontosabban a tartalommarketing stratégiának azt a 8 alapelemét, amit ha mindig szem előtt tartasz, akkor végre tényleg képes leszel eredményeket elérni vele.

Arisztotelész jól mondta: „A minőség nem egy tett, hanem egy szokás.”

A tartalommarketingre Te is úgy tekints, mint egy szokásra. Ha ezt a gondolkodásmódot sikerül megértened és elsajátítanod, soha többé nem fogsz “küzdelemként” tekinteni az egyre megkerülhetetlenebbé váló tartalommarketingre. Ebben a cikkben 8 olyan támpontot mutatok Neked, amik a működő tartalommarketing alapelemei. (De újra leszögezném, ez nem egy csekklista, amin végig kell futni. Ez egy kreatív folyamat, ami köré rendszert szükséges építened.)

A működő tartalommaerketing 8 alapelemét két fő gondolattal össze tudjuk foglalni:

1. Koncentrálj az emberekre és 2. Mindig maradj következetes a tartalomkészítésben.

Nézzük is meg őket részletesebben:

#1. Kérdezz és mindig kérj visszajelzéseket

Ne találgass, hanem mindig kérdezz. Kérdezd meg az ügyfeleid, hogy mire van szükségük vagy hogy mit szeretnének. Sokkal többet érsz azzal, ha kérdezel mintha Te akarnád kitalálni, hogy miről készíts tartalmat. Ha nincs adatod arról, hogy milyen tartalomra van szüksége a célpiacodnak, akkor mindig csak reménykedhetsz abban, hogy “eltaláltad”. Ez pedig nem annyira jó, lássuk be.

Viszont mindig tartsd szem előtt, hogy a tartalomnak segítenie kell az értékesítést. Ez kulcsfontosságú dolog, hiszen vállalkozóként nem az írói tehetséged vagy ez előadói képességed a legfontosabb, hanem az érdeklődőszerzés és a értékesítés. Ha sikerül összehangolnod az értékesítési folyamataid azokkal a témákkal, amikre a célpiacod valóban vágyik, akkor már félig nyert ügyed van.

#2. A tartalmi élmény legyen a vásárlási folyamat része

Az ma már nem működik, hogy minden egyes tartalmadat külön készíted el és külön-külön fókuszálsz rájuk. A tartalom ugyanis akkor a legjobb, ha a vásárlói élmény része. Éppen ezért egységben kell lennie a vásárlói problémákkal és a termékeid vagy szolgáltatásaid megoldásával. A tartalomnak egy erős kapocsnak kell lennie a vállalkozásod és az ügyfél között. Olyan stratégiára van szükséged, ahol a tartalmak együtt működnek az értékesítési folyamataiddal, miközben egy szuper élményt nyújtanak az érdeklődőknek, vásárlónak.

#3. A tartalom legyen értékes a célpiac számára

Már a poszt elkészítese előtt ki kell találnod, mi a célod a tartalommal és tudnod kell, hogyan illeszktedik bele az összképbe. Az összkép alatt a teljes marketingstratégiára és az értékesítési folyamatokra gondolj. Mielőtt belevágnál a tartalomgyártásba, találd ki hogy mit tanul meg a tartalom olvasója/nézője belőle. És végül, mi a call to action? Mit szeretnél, mit csináljon az olvasó/néző, miután megnézte a tartalmadat? Ezek nagyon fontos kérdések, amik nélkül céltalan a tartalommarketing. Mindig arra gondolj, amit a közönséged hallani akar, ne arra, hogy te mit akarsz mondani. Ha kielemzed a közönséged motivációját, akkor tudni fogod, hogy minek szentelnek figyelmet és mi készteti őket az elköteleződésre.

#4. Vond be a követőid is a tartalomkészítésbe

Az előző tanácsok inkább arra irányultak, hogyan tudj kapcsolódni a közönségeddel. Viszont ha profi tartalomgyárossá akarsz válani, akkor elkerülhetetlen, hogy együtt alkoss tartalmakat a követőiddel. Na persze nem arról van szó, hogy közösen írjatok egy posztot vagy csináljatok egy videót. Inkább arról, hogy vond be a követőid, az érdeklődőid, de leginkább az elkötelezett ügyfeleid a tartalomalkotás folyamataiba úgy, hogy azok róluk szóljanak. Interjúk, esettanulmányok, történetek, stb. Az ilyen típusú tartalmakkal szintet léphetsz hitelességben a célközönséged szemében.

#5. Maradj emberi, maradj önmagad

A tartalmaidnak mindig legyen emberi oldala. Tartalomkészítés közben sokszor túlzottan igyekszünk mindent tökéletesíteni, mindenben csak a pozitívumokra fókuszálni. (Főleg ha a saját termékünk, szolgáltatásunk érintett a tartalomban.) Azonban az a helyzet, hogy a legjobban az igazán emberi és valóságos dolgokhoz tudnak kapcsolódni az emberek, hiszen senki sem tökéletes. A kis dolgok teszik a tartalmakat emberivé, valóságossá. Ha teheted tartózkodj a stock fotóktól és törekedj az egyediségre amiben csak tudsz. Ez tuti kifizetődőbb lesz!

#6. Gyűjts adatokat és használd őket

Gyűjts és elemezz minden adatot a közönségedről, ami segíthet, hogy minél jobb és értékesebb tartalmakat készíts. Ne csak feltételezz dolgokat, használd az adatokat, hiszen erre vannak! Ez sajnos sok tartalomgyártó számára nehéz, mert kreatív emberek és utálják a számokat. Azonban muszáj megnézni a mérőszámokat, hogy lássuk milyen tartalmak működnek és mik hoznak eredményeket.

#7. Mindig maradj következetes

Legyen egy rendszered, ami alapján készíted és publikálod a tartalmaid. A tartalomkészítési folyamatnak nem szükséges feltétlenül bonyolultnak lenni. Fektess le néhány olyan alapszabályt, ami Számodra (vagy a munkatársaid számára) nem túl megerőltetőek. Mennyi cikk vagy videó lenne ideális egy héten? 1,2 vagy 3? Ha úgy érzed nincs időd heti 2-3 cikkre vagy videóra semmi baj. Akkor kezdj neki heti egy cikkel vagy videóval. Ha következetes maradsz, akkor 1 év alatt már több mint 50 cikked vagy videód lesz. Ha éveken át tartod ezt a szintet (és folyamatosan minőségi tartalmakat csinálsz) akkor előbb-utóbb mindenki hallani fog rólad a saját iparágadban. A tartalommarketing nevű játékban az nyer, aki türelmes tud maradni.

#8. Mindig legyen célod a tartalommal

A tartalommarketing legfőbb eleme a stratégia – ahogy erről a cikkben korábban már írtam. Sokszor találkozom azzal, hogy vállalkozók olyanok tartalomstratégiáit másolják, akik náluk jóval sikeresebbek. De ez a stratégia sajnos szinte soha nem működik, mert a vége egy rakás katyvasz lesz, ami semmi kézzel fogható eredményt nem hoz. Nem tudhatod hogy másoknak mi működik valójában. Láttam már több százezres Insta oldalt, ami alig-alig termelt pénzt. Érdemes lenne másolni őket? Nemhiszem… Tesztelj, gyűjts adatokat és tapasztalatokat, majd a saját vond le a következtetéseket. Nyugodtan hagyj ott egy közösségi média felületet, ha a célközönséged szinte alig érhető el rajta. Koncentrálj arra, ami működik és inkább csinálj kevesebb, de jobb tartalmakat. A minőség, az egyediség meg fog térülni ha türelmes tudsz maradni. 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin

Nethódító Campus Klubtagság

Azonnali hozzáférés az oktatási rendszer tudásanyagához. Nézd csak, ez itt mind a tiéd, alig 1 perc és 1 csekély havidíj választ el tőle:

Több, mint  száz  marketing ötlet: blogcím, kurzus, landing oldal szövegek és videó szkriptek.

Több, mint  száz  marketing eszköz, ami azonnal hatékonyabbátudja tenni az életed

Több száz előre megírt marketing sztori: emailek, hirdetések, landing oldal sztorik.

Több száz előre megírt marketing szöveg: emailek, hirdetések, landing oldal szövegek és videó szkriptek.

Több száz előre megírt Facebook marketing hirdetés: kész kampány hirdetési sablonok és szövegek.

Több mint száz marketing könyv összefoglalója a legnagyobb marketinges guruk tollából. Olvass Te is a legsikeresebb marketing technikákról és alkalmazd azonnal a saját piacodon!

HOGYAN TERVEZD MEG A WEBOLDALAD?

Nem megyünk neki a csatának gondos tervezés nélkül. Ebben a tanfolyamban felvértezlek a tudással, amivel profin megtervezheted a weboldaladat.

Megtanítom a webdesign alapjait, amivel grafikusi tudás nélkül is szép és letisztult külalakot tudsz majd készíteni.

Semmilyen előképzettség nem szükséges az elvégzéséhez.

HOGYAN KÉSZÍTS PROFI ARCULATOT EGYSZERŰEN?

Ha új projektbe vagy vállalkozásba kezdenél, akkor bizony nem csak a belső, hanem a külső is fontos. Nem biztos, hogy van kereted megfizetni egy profi grafikust, így leteszteltünk több tucat eszközt, amiből kiválasztottuk a legjobbakat, hogy ingyenesen vagy szuper olcsón készíthess kifogástalan külalakot.

A Weboldal tervezés kurzusban tanított design alapelvek szükségesek az elvégzéséhez.

HOGYAN ÉPÍTSD FEL A WEBOLDALAD SZILÁRD ALAPJÁT?

A kurzus nagy része segít megérteni a WordPress különböző részeit és ezek kapcsolódási pontjait. Lépésről lépésre segítek elkészíteni egy szilárd alapot gyakorlati videókon keresztül.

A különböző funkciókra, amire szükséged lehet ajánlunk bővítményeket, amiknek a beállításával egyszerűen össze fog állni a WordPress rendszered.

Az elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés kurzus tanulmányozására.

HOGYAN KREÁLJ BÁRMIT A BUDDYBOSS-AL?

A világon legtöbbet eladott prémium sablont használva bontakoztatjuk ki a kreativitásunkat. Egy rövid technikai áttekintés után konkrét példák segítségével mutatom meg, hogyan válj pár óra alatt magabiztos Buddyboss használóvá. Rengeteg előre elkészített oldal segítségével tesszük gyerekjátékká a saját vagy ügyfeleid oldalainak az elkészítését.

Az elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés és a WP Guru kurzusok megnézésére.

HOGYAN ADJ EL A NETEN?

Szeretnél valamit eladni online? Amire szükséged van az egy WooCommerce bővítménnyel felszerelt WordPress weboldal.

A kurzusban megtanulod, hogyan építs modern, konverzió fókuszú internetes áruházat. Mindegy, hogy tradicionális webshopot építenél vagy értékesítési tölcséreket használnál, ugyanúgy megmutatom, hogyan csináld hatékonyan.

Elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés, a WP Guru és a Buddyboss kurzusokban megszerzett ismeretekre.

HOGYAN KÉSZÍTS ONLINE TANFOLYAMOT?

Hogyan készítsd el az első online tanfolyamodat és keress havonta több 100.000 Ft-ot az értékesítésével, még akkor is, ha nincs követőtáborod, nem vagy szakértő és nincs sok befektetésre félretehető pénzed?

Elvégzéséhez szükséged lesz a Weboldal tervezés, a WP Guru, Buddyboss és a WooCommerce kurzusokban megszerzett ismeretekre.